Pengikut Taksub

April 1, 2010

Tanggungjawab Letak Di Kepala La!!!

salam..

pagi tadi bgn awal (sbenarnye x tdo pon)
takot x bgun subuh

 mcm ni la pagi2 kat UTM..hak3

laepon ana ada kerja mao buat
besa la..keje petama sbg naib bendahari teknomarin
hahahahaha

kalu x mmg ak xde keje la spjg pegang jwtn ni
kbetulan lak smalam pngrusi nk ak tulun cek duet prstuan kt HEP pas bncng sal annual dinner
so da siap2 srpn tros mahu pergi wat keje..bededikasi ni!!!
ngan kad matrik nyer..aku mmg skema la
(nape aku rsa plek bile tgk org pkai kd matix ek?)

 kepada dak UTM yg tatao pjbt HEP rupe camna..ni la dia

sampai je pjbt HEP, upenye ak la org 1st kt ctu
kaunter pon x bkak lae
tnya pakcik kaunter die kta tggu jap
da pueh tggu die suro jumpa org lam pjabat plak
di situ la tendangan bemula..
jumpa org ni die suro g jumpa org tu
pastu org sana..org sini..cess
 mlas gamaknyer diorg ni

las skali jumpa ngan org atasan die rsanye
so straight to da poin, aku pon gtao la die ak nk cek tabung persatuan
las2 skali die bg blik soalan yg agak nyakitkn ati :
"teknomarin de tabung ke? stahu sy xde"
arkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk....
dem..beh pe ak wat slama ni pnat je la?
pas2 satu lae killer question :
"awk kn bendahari,msti la tao sal smpnan prstuan"
arrrrrrrrkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk


so kat sini ak nk ckap satu mende je
kalu korang de jawatan pemimpin sila la lakukan tggjwb anda
jawatan ketua xkesah la ketua klas ke, ketua aras ke, ketua ajk keceriaan ke, ketua unit dobi ke, ketua keluarga dan lain2 la
tggjwb dtg 1st sebaik je korang trima jawatan tu
kalu x sggp or x mmpu jgn la amek jwtn tu
amek la tauladan dri citer Khalifah Umar bin Abd al-Aziz waktu beliau dilantik mnjdi khalifah ni:

Beliau seakan terngamam dan begitu hiba. Ketika para pembesar menanti kemunculan setelah dilantik, mereka berbisik menanya anaknya, mengapa ayahnya belum keluar ke khalayak ramai. 
Katanya: “Ayahku sejak dilantik, beliau terus bersendirian bersolat dan menangis. Apabila ibuku masuk kepadanya, airmatanya bercucuran hingga ke janggutnya.

Apabila ditanya, dia berkata: “Wahai Fatimah! Aku telah dikalungkan urusan umat Muhammad ini yang berbagai bangsa. Maka aku terfikir tentang orang yang fakir, yang lapar, yang sakit lagi derita, orang biasa yang susah, orang yang dizalimi lagi dipaksa, tawanan perang yang dijauh, orang tua yang uzur, orang mempunyai keluarga yang ramai sedangkan wangnya sedikit dan seumpama mereka yang berada di segala tempat dan penjuru negara. Aku tahu tuhanku akan bertanya aku mengenai mereka pada hari kiamat kelak. Aku bimbang alasanku tidak cukup kukuh untuk menjawabnya, lalu aku pun menangis” 
( Mahmud al-Baji, Muthul ‘Ulya min Qada al-Islam, 144).



camni la sptotnye de dlm ati stiap pmimpin
jwtn bukan utk dibgga..
jwtn bukan utk naekkan populariti
jwtn bukan utk dptkn duet lbeh
jwtn bukan utk besenang lenang
jwtn itu jnji anda dgn Tuhan
dan anda akan di soal di sana nanti..jadi besedialah!

      p/s:
  1. aku bkn bendahari ea pakcik..naib bendahari
  2. teknomarin bkn xde due..bahkan de byk kot..lam RM4000..tatao la cmna HEP kata xde akaun

1 comment:

Nur Mudrikah said...

yup..jwatan bkn utk dbggakan..
huhu..da pnah dgar da cite khalifah umar tu..aritu ade kawan baek kite cite

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...