Pengikut Taksub

August 18, 2010

Lamanya Sembahyang Terawih...

salam..

lama jugak x update
rasa mcm baru smlm je baru update..haha
agak kalut la minggu ni
malam lepas terawih sambung wat keje..(yela tu)
papepon sebab utama adelah tiada capaian internet
macam mana nk update kalu camtu
dah beratur tajuk-tajuk yg aku dah pikirkan
utk entri-entri berikutnya..
so stay tune ok!!!


memandngkn skrg bulan Ramadhan,
maka ramailah org kat masjid
bukak puasa dan terawih di masjid mmg meriah
so macam-macam ragam la aku bleh tengok
tapi kali ni nk cakap pasal terawih

dan bila cakap pasal terawih ni,
mesti kite dengar org mrungut
tajuk utama mesti sebab pak imam baca surah panjang
semput dibuatnya, x larat nak bediri kot
aku pon mrungut gak kadang-kadang..haha
ni tambah pulak musim EPL baru start
lagi la kalut takut x sempat tengok
mmg kena hamburan "mesra" la tok imam tu


cuma aku ada sedikit persoalan
ikhlas ke kalu sembahyang macam tu?
seolah-olah macam kite nk mnunjuk-nunjuk
yg kite sembahyang banyak rakaat
x guna kalu solat x ikhlas kan?
so korank ade la alasan nk balik awal lepas ni
haha..xde-xde..lawak je

saja nk citer sket..
sjak g terawih ni aku slalu jmpa sorang pakcik ni
die slalu duk saf depan skali
die bila berdiri terketar-ketar
mana x nye..kaki die x macam kite
tapak kaki kiri die mcm terkilas ke atas
byngkan la mcm mana die tahan
tok imam baca pon boleh tahan pnjg
aku yg org biasa pn lenguh
lemah betul aku ni..haishhhh

kan bagus kalu melatih diri utk byk beribadat
papepon slamat bersahur dan berpuasa
x dilupa juga..slamat hari raya!!..hehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...