Pengikut Taksub

November 20, 2010

Gameshow / Variety Show Yang Best

salam..

sejak bermenjak aku cuti byk masa ni,
byk plak aku tgok gameshow
de yg kutip dari member2..
dan x kurang jugak yg aku dwnload pukul 3-4 pagi..haha
sumanyer dari jepun dan jugak korea
yg bestnye sbb variety show diornank mmg lawak
kepala otak diorankmmg kreatif buat gameshow yg pelik2
so ni antara feveret variety show aku la..

Takeshi's Castle

hah..ni mmg popular dulu2
dulu2 sblom mgrib tu msti tgok show ni dulu
die punya challenge mmg x mudah..
lepas dah pass suma challenge pastu last skali,


pegi lawan Takeshi..tuan punya istana
yg bestnya last challenge tu,
snjata yg takeshi guna bazooka air,
yg lain2 pakai pistol air yg beli 1 percuma 1 tu je
mana adil!!!

Downtown no Gaki no Tsukai ya Arahende!!
ni variety show dari jepun..
show  ni mmg da lama ada..
tapi xde kot tnjuk kat malaysia..
byk jugak la tatau tapi maybe penah tertgok kot
contoh macam sesion 'No-Laughing High School' ni
de byk lagi siri die mcm No-Laughing Police Station,
No-Laughing Hospital, No-Laughing Newspaper Agency...
ni antara contoh variety show tu



Running Man

yang ni pulak baru je kluar bulan 3 ritu
yah..sape yg tgok variety show lawak msti tau Yoo Jae-Seok

National MC yg sgt popular dan org panggil die 'grasshopper'
dlm show ni, diorang kna kurung kat 1 tempat
contohnya supermarker waktu closing time
diorank kna kluar dari tmpt tu sblom opening hour
ade la challenge2 yg kan complete utk luar
sape yg kalah kna mcm punishment la wktu opening hour nnt
aku pon baru je tgok, best2!!
tgah gigih mendownload..haha

Family Outing

haha..mmg sah2 la variety show paling best aku pnah tgok
aku dah crita pasal ni dlm post sblom ni
ubat paling mujarab bila tensyen, lapar mahupon mngantok


mmg lawak, variety show paling famous kat korea
utk tempoh spnjang dikeudarakan season1 slama 1 taun 8 bulan
MC die pon sama jugak si grasshopper tu
diorang mcm dah jadi 1 family dlm show ni
lagi best dari running man sbb diorank cast kt kampung2
sgt cantik kampung2 diorank..jeles aku
diorank siap buat lagu sendiri lagi utk show ni..haha 

6 comments:

Anonymous said...

waa...ak pn ske f.o ni, best gilo...

Yatre Hayati said...

Just pernah tengok istana takeshi. Yang lain tak pernah lagi.

Aku Skema said...

haha..sesape yg x tgok tu bleh la cuba2 tgok..sgt besh gua cakap sama lu..

kikilala said...

Takeshi's Castle? omaigod...dah lama kan variety show tu. I almost forgot about it!!! Tapi serius best. hehe

Aku Skema said...

oli - mmg da lama kot..wktu skolah rendah x salah aku

faRiha said...

wah~~~ suka sgt family outing and running man =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...