Pengikut Taksub

March 9, 2011

Saya Melapor Diri Dari Singapura

assalamualaikum..
ok2..lama dah nk cerita pasal trip singapore hari tu
tapi x nk la citer panjang2..
just nk describe singapore dlm beberapa word je
semua ni melalui pemerhatian aku la
orang singapore sila bersabar dulu..hehe

1. Laju
ya..laju dari segi buat kerja
pengalaman di imigresen mmg aku x boleh lupa
sebab first time pegi singapore aku x tau pape
kitorg naik bas dekat terminal johor bahru
bila sampai imigresen semua org berlari
kitorang mcm biasa jalan lenggang kankung
bila kluar bangunan baru kami tau
semua org kejar bas
kitorang kena tinggal..best!!!

time ni ada semangat lagi nk berjalan laju-laju

2. Cantik
cantik mmg sangat abstrak
bukan awek mahupon amoi die cantik..ceh
aku ni kan jenis abstrak..abstrak itu aku..haha
die punya town sangat kemas
compact + teliti + kemas = aku suka
serius sangat cantik

x tau bangunan apa..tapi cantik bagi aku

3. Skema
ok..ini bukan negative word ek
lagipon aku pon aku skema..haha
waktu dekat dlm bas aku perasan satu benda
bas tu x penah lepas 80km/h
sangat mengikut papan tanda yg ditetapkan
aku rasa aku tau sebab apa
setiap 2-3 kilometer ada kamera perangkap halaju
betul aku x tipu..haha

4. Murah
ada sesetengah benda la yg murah
antaranya hanphone dan jam..semua yg original la..
kalu stakat ciplak baik beli kat petaling street
member aku beli HTC HD7
semua sekali termasuk tax 10% die jimat dlm RM700
mmg berbaloi la sangat - sangat
windows original dgn warranty die utk dlm asia

saya lagi hensem dari HTC ni..haha

5. Sama Angka
yg ni mmg x dapat nk kata la
kat sana harga barang-barang biasa sgt mengelirukan
dan jugak agak memberi impak kepada psikologi
contoh macam nasik ayam RM4.00 di malaysia..(mahal dah ni)
kat sana pon 4.00 jugak..cuma dalam matawang singapore dolar
SD1 dalam RM2.35..terus pengsan

tahan muntah dengar nasik ayam SD4.00

6. Rosak
ok..yg ni sensetif..bukan semua rosak
just segelintir..tapi byk la jugak yg aku nmpk
kt malaysia aku x penah jumpa lagi
pegi sana awal-awal lagi aku dah jumpa kapel  melayu
rilek je duk muah-muah di tempat awam
bukan dekat lorong-lorong kecik 
ni dkt tepi jalan, dlm pejabat imegresen , dalam bas
mmg byk la sng cerita yg aku nmpk
perghhhh..sangat rosak la beb!

7. Friendly
mmg senang la nk bjalan kat singapore
kalu x tau pape just tanya la orang-orang die
insyaallah diorang jawap..aku tringat satu insiden ni
haritu kitorng nk berjalan pergi satu tempat
dah berjalan tu rasa macam sesat la pulak
pegi la tanya dekat sorang pak cik ni
kawan aku yg tanya..macam ni bunyinya:
pakcik, tahu x mustafa kamal dekat mana?
hah?mustafa kamal?..x tahu la pulak
lepas tu kawan aku yg lain teringat
patut la pak cik tu x tahu..patutnya mustafa center da..
mustafa kamal tu pelakon malaysia la..haha

gambar ni aku pakai handphone je..amacam?

8. Selamber
yg ni utk satu benda je
kalu kat al-ikhsan malaysia tu,
but-but bola tu letak dalam bekas 
macam dekat butik je tengok..
kat mustafa kamal tu, rasa mcm dekat mydin
but-but original ni relax je main sumbat-sumbat..hehe

sumbat je semua..kasi penuh!

11 comments:

azie(: said...

HAHAHA . bab mustafa kamal tu serious kelakar . :D

Aku Skema said...

aku pon mula2 ingat mustafa kamal..ngam sangat mustafa dgn kamal..haha

Farhan Zulhusmi said...

hahaha...xboleh bela...
nasib baek pakcik tu ckp xtaw...kalau dia wt cite nth kt mane2..udah nayo...hehehe

Nur Mudrikah said...

singa nya mana?

Aku Skema said...

singanye x pegi..x larat nk bejalan kat situ..haha

Cikku said...

seb baik mustafa kamal kl mustafa kamil tu ayah kawan aku. XD..
weh xkan xde sovenir kot?? utk org2 yg xmampu mcm aku nih. haha~~

Aku Skema said...

aku bagi ko angin singapore jela..haha

Unknown said...

best nya!!!!!!!!!!!!!!!!!1
nak join boleh?

SehahNazri said...

hamster da mati...adoi sume my fault..tak reti jaga :(

Aku Skema said...

hajar - boleh..paperwork nnt hantar kat aku..haha

miss fas - kesian die..mati muda

Unknown said...

best nye gi jalan2...
yang baik itu jadikan tauladan, yang buruk itu jadikan sempadan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...